Λογοθεραπεία

Παρακολουθώντας τη σταδιακή ανάπτυξη του λόγου ενός παιδιού, είναι σα να βιώνεις ένα μικρό θαύμα, το οποίο σε αντίθεση με την κατάκτηση του περπατήματος όπου το παιδί αφήνει (μια στιγμή) το χέρι του ενήλικα (πάντα θυμόμαστε την ημέρα που περπάτησε), η απόκτηση της γλώσσας αποτελεί μια συνεχή διαδικασία.

Όμως κάποιοι στερούνται αυτού του θαύματος ή ορισμένες αλλαγές γίνονται μόλις και μετά βίας. Το παιδί δεν μιλάει, μιλάει λίγο, μιλάει αργά ή μιλάει «άσχημα». Πολλές φορές η πρόσβαση στη χρήση του λόγου – γλώσσας, γίνεται με δυσκολίες. Έτσι η επιθυμητή επικοινωνία με τους ενήλικες , τους φίλους και τους συμμαθητές τους είναι περιορισμένη. Μια τυποποιημένη, ρηχή γλώσσα, στην υπηρεσία της σκέψης και των συναισθημάτων τους.

Εδώ και δεκαετίες έχουμε αρχίσει να κατανοούμε καλύτερα, τον μηχανισμό με τον οποίο τα παιδιά κατακτούν τη γλώσσα. Ο μηχανισμός αυτός είναι ευάλωτος και διαταράσσεται εύκολα. Τόσο που ακόμα και μια ασήμαντη διαταραχή μπορεί να επιφέρει σοβαρές επιπτώσεις.

Για την πρώιμη διάγνωσή όσο και την αντιμετώπιση μιας τέτοιας κατάστασης, απαιτείται ένα αποτελεσματικό δίκτυο. Αυτό το δίκτυο βασίζεται στους γονείς και το περιβάλλον του παιδιού και πλαισιώνεται από τους παιδαγωγούς του και κυρίως τους επαγγελματίες (λογοθεραπευτές, γιατροί, ψυχολόγοι, κλπ.). Αυτοί θα αναζητήσουν και θα περισυλλέξουν όλα εκείνα τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για να κατανοήσουν τις δυσκολίες του παιδιού, να το πλαισιώσουν έτσι ώστε να διευκολύνουν την δίοδο επικοινωνίας του, τη μάθηση και γενικά την ανάπτυξή του.